به بهانه آزاد نشدن سکینه آشتیانی
فرامرز دادرس فرامرز دادرس

خاطره ای از سید احمد خمینی گفته می شود که روزی شهریار روحانی داماد ابراهیم یزدی که پس از انقلاب مدتی سرپرست سفارت ایران در واشنگتن بود در تماسی با سید احمد از مشکلات کارش در آمریکا با او گفتگو می کند، سید احمد در پاسخ به او می گوید شما ها درس خوانده آمریکا هستید ولی نمی دانید با این خارجی ها چگونه باید رفتار کنید حالا از ما آخوند ها  یاد می گیرید.

چند سال پس از این گفتگو سید احمد جوانمرگ شد ! آقای یزدی هم در زندان آخوند ها گرفتار است و برای آزادی او حتی دست به دامان اپوزیسیون رژیم هم زده اند. بیش از سی سال است که  آخوند ها  نه تنها به ایرانیان بلکه به جهانیان یاد می دهند که با این خارجی ها چگونه باید رفتار کرد.

شب گذشته خبری از سوی خبرگزاری ها در سراسر جهان پخش شد که بطور ناگهانی سکینه آشتیانی، پسرش، وکیلش و دو خبرنگار آلمانی که در زندان بودند آزاد شدند و سکینه و فرزندانش به خانه خود رفته و به زندگی عادی بازگشتند! شادی و هورای ایرانیان به اوج رسید، همه کوشیدند از چپ تا راست این پیروزی را از آن خود نمایند و به خودشان تبریک گفتند و از تلاش های خود لاف ها زدند و در عرض چند ساعت مقاله ها و تحلیل ها نوشتند و سایت های اینترنتی را با نام های مبارزاتی خود پر کردند، سپس شاد و خوشحال سر بر بالین گذاشتند تا فردا همه به باغ رسانه ای سکینه هجوم آورند و هر کس بتواند در انبان خود توشه بیشتری از محصول این باغ برای آینده سیاسی خود گرد آورد.

خبرگزاری های بزرگ جهان هم بار دیگر به وسیله اپوزیسیون ایران در دام آخوند ها گرفتار شدند و هر یک تحلیلی کردند که به این و آن دلیل رژیم اسلامی کوتاه آمد، فلان کس و فلان دولت در پس و پیش پرده چنین و چنان کردند ونه تنها سکینه بلکه چهار تن دیگر هم آزاد شدند.

فرصت طلبان سیاسی و اپوزیسیون ورشکسته که گمان کردند این خبر درست است خود را منبع خبر معرفی کردند و به این جنجال بیشتر دامن زدند ، چند تن هم که زرنگ تر بودند و خود را خبرنگار تر از دیگران می پنداشتند به همسایگان سکینه آشتیانی در شهر اسکو تلفن کردند و از آنان جویای خبر شدند. گروهی هم که پیرو تئوری توطئه می باشند به روش دائی جان ناپلئون گفتند که توطئه ای در کار است و رژیم برای آزادی ابراهیم یزدی زمینه سازی می کند!  البته روشن نیست چه رابطه ا ی میان پرونده سکینه آشتیانی و ابراهیم یزدی می دیدند.

در این میان هیچ کس در پی آن برنیامد که منبع این خبر کجاست و این خبر بر چه پایه ای بنیان دارد و آیا اصول ساده خبرنگاری و گزارش خبر در آن رعایت شده است، آیا این خبر از سوی خود مقامات حکومت اسلامی تاًیید شده است ؟ و آیا منبع خبر مورد اعتماد است؟.

یک بار دیگر حکومت اسلامی توانست آبروی اپوزیسیون ایران را ببرد و آنان را در نزد جهانیان دروغگو و غرض ورز و ناآگاه از درون ایران نشان دهد و اقتدار سازمان های اطلاعاتی خود را برخ بکشد.

باید دعای داریوش بزرگ را یک بار دیگر تکرار کنیم ؛ خدایا این کشور را از دشمن ،خشکسالی و دروغ  حفظ کن.

19 آذر ماه- دهم دسامبر 2010

 


December 11th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی